Disneyland Paris, sob o olhar dos Pequenos na Estrada

English text below

[PT] “Nós continuamos seguindo em frente, abrindo portas e fazendo coisas novas porque nós somos curiosos e a curiosidade nos leva a descobrir novos caminhos.”
Walt Disney

Frase inspiradora do Disney, ela reflete um pouco o momento que estamos – seguindo em frente e descobrindo novos caminhos!

E em nossa 1ª viagem de carro na Europa, nada melhor que comemorar esse momento fazendo uma visitinha à Disneyland Paris! Afinal, temos a ótima desculpa de estarmos viajando com crianças!

20181025_175546

A Disneyland Paris nos pareceu diferente da Disney que conhecemos em Orlando. Não apenas por ser menor, mas suas atrações nos remetem à histórias antigas como Alice, Dumbo, e Pinóquio; e não menciona os desenhos atuais como Princesa Sofia, por exemplo.

Quando chegamos, as crianças logo imaginavam que veriam o que conheciam bem, mas foi delicioso poder mostrar a eles novas “velhas” histórias!

Uma que marcou muito eles foi a Alice no País das Maravilhas. Eles se encantaram com o labirinto e ficamos brincando muito tempo por lá contando a eles sobre a história. Claro que retornamos a Portugal com a promessa de comprar o livro e ler aos poucos para eles a história daquela personagem até então desconhecida.

O legal de eles irem à Disney um pouquinho maiores foi que eles curtiram vários tipos de atrações. Mateus já pegou gosto pelas montanhas russas (foi em quase todas) e Sofia pela altura só conseguiu ir em algumas. Gostamos do Piratas do Caribe e da Big Thunder Mountain.

Os Parques

O complexo fica em Marne la Vallée-Chessy, aproximadamente 30km de Paris. Lá encontram se dois parques da Disney, Disneyland Park e Walt Disney Studios Park, além do Disney Village, onde há umas lojinhas, restaurantes e o Planet Hollywood.

Nós adquirimos ingresso para dois dias nos dois parques. No primeiro dia ficamos apenas no Disneyland Park e como acabamos não pegando nenhum fastpass, baixamos o aplicativo do parque para acompanhar o tempo das filas.

O horário dos parques varia de acordo com a época do ano. Nós chegamos no final de outubro e na Disneyland os brinquedos fechavam em sua maioria às 20hs e outros poucos às 21hs. Nesse período, as pessoas se organizavam para ver o emocionante show de luzes e fogos na frente do castelo da Bela Adormecida.

Dois dias para os dois parques realmente é corrido, ainda mais com algumas filas, principalmente a das princesas. Ficamos 1 hora, mas ela chegava a 90 minutos em determinado momento do dia. Nós aproveitamos esse intervalo que estávamos na fila para dar almoço aos pequenos e eles não sentiram o tempo passar.

Outra atração que também tem muita fila é para ver e tirar foto com o Mickey (Meet Mickey Mouse), mas como a fila fica em um espaço que lembra cinema e existe um telão passando desenhos antigos do Mickey, as crianças ficam entretidas e sentem menos também. Assim nosso conselho é entreter os pequenos durante as filas, usar o tempo para lancharem, almoçarem, enfim.

Como Mateus (seis anos) podia ir a mais brinquedos que a Sofia (quatro anos) por conta de sua altura, acabamos nos dividindo.

Resumo do Disneyland Park

• Main Street USA: várias lojas e a entrada principal do parque.
  • Fantasyland: área mais infantil, Castelo da Bela Adormecida, Mickey, Alice, Princesas, Pinocchio, Branca de Neve e Sete Anões, Carrossel
  • Discoveryland: futurista, Star Wars (muito legal para os maiores), não deixem de ir ao Autopia (as crianças podem dirigir) e ao Buzz Lightyear
  • Adventureland: piratas, Indiana Jones, Rei Leão, Aladdin, Mogli
  • Frontierland: faroeste, Pocahontas, Big Thunder Mountain

Resumo Walt Disney Studios

• Production: Disney Junior (teatro de marionete, bem bacana), The Twilight Zone Tower of Terror (não recomendamos crianças pequenas neste, mesmo que estejam acima do limite de altura – achamos muito forte)
  • Front Lot: entrada, lá tiramos fotos com o pateta logo que chegamos
  • Toon Studio: Cars, Crush`s Coaster (Nemo – Mateus adorou!), Slinky Dog ZigZag Spin (Sofia adorou!)

Época do ano para visitar

Disney é Disney e o ano todo tem procura, mas nós imaginávamos que final de outubro, por não ser época de férias e por não ser verão, seria mais tranquilo. Entretanto nos enganamos. Ocorre que na França eles têm pausas para férias durante o semestre e cada parte do país para em semanas diferentes. Nós sem saber escolhemos uma dessas semanas de pausa e havia muitos franceses viajando em família.

Para quem nos acompanha, já falamos que franceses viajam muito com os pequenos. Encontramos famílias francesas com crianças pequenas em muitos campings pela América do sul e do norte.

Onde ficar

Nós escolhemos ficar em um hotel bem próximo à Disneyland e não ficamos em Paris. Fizemos a escolha, pois encontramos hotel mais barato nessa região e inclusive para passear por Paris usamos essa região como base (vamos contar nos próximos posts como fizemos o trajeto para Paris que para nós funcionou super bem).

Assim nos dois dias de park fomos de carro e estacionamos lá, o valor por dia foi de EUR$20 (dados de out/2018).

Para quem está em Paris fique tranquilo, a estação de trem é ainda mais perto do que o estacionamento!!!

Quem fica em hotéis do complexo Disney tem uma vantagem que é poder entrar antes no parque, que abre para essas pessoas às 8hs e para os demais visitantes às 10hs.

Outras dicas

Princesas: para quem tem meninas, essa é a atração mais esperada e cada uma tem a sua preferida. Ocorre que eles escolhem duas princesas por dia para a sessão de fotos (uma na parte da manhã e outra na da tarde) e teve um dia que fomos que elas mudavam a cada 1 hora, mas mesmo nesse caso eles não avisavam e você ficava sabendo apenas quando chegava qual seria a princesa à sua espera para a foto.

Big Thunder Mountain: essa montanha russa é uma das mais concorridas, mas ao final do dia perto do parque fechar a fila acalma. Acompanhe no aplicativo, mas não se preocupe que após as 19hs será mais tranquilo! E a noite ela iluminada também vale a pena ir lá ver.

20181025_203327

Desfile: Nós adoramos, mas não é preciso ir todos os dias (se você for mais de um dia ao Disneyland Park), então aproveite o horário para pegar menos filas nas atrações.

Ingressos online: Não se esqueça de imprimir os ingressos para apresentar na bilheteria, sim, mesmo que tenha adquirido online você precisa antes passar na bilheteria.

Não deixe de assistir ao vídeo que montamos com momentos especiais!!!

[EN] “We keep moving forward, opening new doors, and doing new things, because we’re curious and curiosity keeps leading us down new paths.”

Walt Disney

An inspiring phrase from Disney, it reflects a little the moment we are – moving forward and discovering new paths!

And on our 1st car trip in Europe, nothing better than to celebrate this moment by making a visit to Disneyland Paris! After all, we have the great excuse of being traveling with kids!

Disneyland Paris looked different from the Disney we knew in Orlando. Not only because it is smaller, but its attractions remind us of old stories like Alice, Dumbo, and Pinocchio; and it does not make reference to cartoons of nowadays like Princess Sofia, for example.

When we arrived, the children soon imagined that they would be seeing such modern cartoons, but it was delightful to show them instead the new “old” stories!

One of such stories that they liked a lot was Alice in Wonderland. They found the labyrinth amazing and we played around for a long time telling them about the story. Of course we returned to Portugal with the promise of buying the book Alice in Wonderland and read to them the history of that personage hitherto unknown.

The cool thing about them going to Disney not so young in age was that they enjoyed many kinds of attractions. Mateus enjoyed very much the roller coasters (he rode on most of those) but Sofia was too small to ride all of them. We like Pirates of the Caribbean and Big Thunder Mountain.

The Parks

The complex is located in Marne la Vallée-Chessy, approximately 30km from Paris. There are two Disney parks, Disneyland Park and Walt Disney Studios Park, as well as Disney Village, where there are shops, restaurants and Planet Hollywood.

We got ticket for two days at both parks. On the first day we only stayed at Disneyland Park and as we ended up not getting any fastpass, we downloaded the park app to keep track of the queuing time.

The schedule of the parks varies according to the season of year. We arrived at the end of October and in Disneyland the attractions closed mostly at 8pm and a few at 9pm. During this period, people organized themselves to see the exciting show of lights and fireworks in front of Sleeping Beauty’s castle.

Two days for the two parks really is tight, still more because of the queues, especially the one of the princesses. We stayed 1 hour, but it reached 90 minutes at any given time of day. We took advantage of this interval that we were in line to give lunch to the little ones and they did not feel the time pass.

Another attraction that also has a lot of queue is to see and take photo with the Mickey (Meet Mickey Mouse), but as the queue is in a space that resembles cinema and there is a screen showing old Mickey cartoons, children are entertained and feel less bored. So our advice is to entertain the little ones during the queues, use the time to snack, lunch, anyway.

Since Mateus (six years old) could go to more attractions than Sofia (four years) because of his height, we ended up dividing ourselves.

Disneyland Park Overview

• Main Street USA: several shops and the main entrance of the park.
  • Fantasyland: Children’s area, Sleeping Beauty Castle, Mickey, Alice, Princesses, Pinocchio, Snow White and Seven Dwarves, Carousel
  • Discoveryland: futuristic, Star Wars (really cool for the big ones), do not miss Autopia (kids can drive) and Buzz Lightyear
  • Adventureland: Pirates, Indiana Jones, Lion King, Aladdin, Mogli
  • Frontierland: Farwest, Pocahontas, Big Thunder Mountain

Summary of Walt Disney Studios

• Production: Disney Junior, The Twilight Zone Tower of Terror (we do not recommend small children in this, even if they are above the height limit – we think it is too scary)
  • Front Lot: entrance, there we took pictures with Goofy as soon as we arrived
  • Toon Studio: Cars, Crush`s Coaster (Nemo – Mateus loved it!), Slinky Dog ZigZag Spin (Sofia loved it!)

Time of the year to visit

All year long there are visitors to Disneyland. But we figured that by the end of October, because it was not a holiday season and because it was not summer, it would be quieter. However we were mistaken. It happens that in France they have vacation breaks during the semester in every part of the country for different weeks. We unknowingly chose one of those weeks off and there were many Frenchmen traveling with family.

For those who read our texts, we have already mentioned that French people travel a lot with the little ones. We found French families with small children in many campsites throughout South and North America.

Where to stay

We chose to stay in a hotel very close to Disneyland and we did not stay in Paris. We made the choice because we found cheaper hotel in this region and even to walk around Paris we used this region as a base (we will tell in the following posts how we visited Paris from there, and that worked for us super well).

So on the two days of park we went by car and parked there, the parking fee per day was EUR $ 20 (data from Oct / 2018).

Those staying at hotels in the Disney complex have the advantage of being able to enter the park first, which opens for such guests at 8 am and for the other visitors at 10 am.

Other tips

Princesses: For those who have girls, this is the most expected attraction and each girl has her favorite princess. It happens that the park administration chooses two princesses a day for the photo shoot (one in the morning and one in the afternoon) and there was a day we went that the princess changed every 1 hour. But even then the park personnel would not warn and you would not know the princess you get until it is your time to take the picture.

Big Thunder Mountain: This roller coaster is one of the busiest, but at the end of the day near the park close the queue calms. Keep an eye on the app, but do not worry that after 7:00 pm it will be quieter! And at night it gets beautiful because of the lights.

Parade: We loved it, but instead of going every day you are at the park (if you go more than one day to Disneyland Park), take the time to get fewer queues at the attractions.

Online tickets: Do not forget to print the tickets to present at the box office, yes, even if you have purchased online you must show the printed version at the box office.

Do not forget to watch the video in which we put together the special moments of our visit!!!